• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69644
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/gmBl
+
-

پیشنهاد خواهرخواندگی بین ۳ بخش  مازندران و اتریش

اخبار شمال
پیشنهاد خواهرخواندگی بین ۳ بخش  مازندران و اتریش

استاندار مازندران پیشنهاد خواهرخواندگی در 3 بخش با کشور اتریش را مطرح کرد و گفت: رامسر و یکی از شهرستان‌های اتریش می‌توانند در حوزه گردشگری خواهرخوانده باشند.به گزارش مهر «احمد حسین‌زادگان» در نشست مشترک اقتصادی با محور توسعه گردشگری که با حضور سفیر اتریش در فرمانداری رامسر برگزار شد، به 3 بندر فعال و 3 فرودگاه در استان اشاره کرد و افزود: فیل‌ماهی، اوزون‌برون و انواع ماهی‌ها مختص دریای خزر هستند. در حال حاضر تولید خاویار طلایی و خاویار سیاه در استان رونق دارد. 

این مسئول ادامه داد: اولویت مناطق غرب استان گردشگری است و یکی از زمینه‌های مشترک با کشور اتریش، استفاده از ظرفیت فرودگاه در قالب تورهای مشخص خواهد بود.وی با اشاره به این‌که در زمینه پژوهش و ارتباطات، دانشگاه‌های مازندران، علوم و فنون و کشاورزی دارای رتبه‌های برتر بین دانشگاه‌های کشور هستند و در این زمینه ارتباط خوبی بین 2 کشور می‌توان برقرار کرد، گفت: یکی از چالش‌ها، تعهدات برجام و مشکلاتی است که توسط آمریکا ایجاد شده و می‌توان از طریق تهاتر از موانع عبور کرد.

استاندار اظهار کرد: مازندران به لحاظ استعدادها و زیرساخت‌های ورزشی بهترین و برخوردارترین استادیوم‌ها را دارد و ارتباط خوبی می‌توانیم در حوزه ورزشی با کشور اتریش داشته باشیم.این مقام مسئول با اشاره به این‌که مرکز دائمی کنوانسیون تالاب‌ها در رامسر قرار دارد و کشور اتریش عضو این کنوانسیون است، افزود: پیشنهاد 3 خواهرخواندگی در حوزه گردشگری بین رامسر و اتریش، حوزه مرکزی و صنعت بین شهرستان آمل و حوزه کشاورزی با اتریش داریم.حسین‌زادگان تصریح کرد: کشور اتریش بین کشورهای اروپایی یک کشور فرهنگی تلقی می‌شود و می‌توان ارتباط خوبی در این زمینه با آن برقرار کرد.


همکاری‌های اتریش و ایران گسترش می‌یابد

 سفیر اتریش در ایران هم گفت: همکاری‌های اتریش با ایران از مرزهای 2 کشور فراتر خواهد رفت و گسترش می‌یابد.«اشتفان شولتز» در حاشیه نشست اقتصادی در رامسر اظهار کرد: یکی از برنامه‌های راهبردی کوچک اتریش اقدامات و تلاش‌هایی در جهت توسعه اقتصادی و همکاری با ایران است که از مرزهای تهران فراتر خواهد رفت.شولتز افزود: حوزه‌‌ای که قطع به یقین می‌تواند برای همکاری‌های طرفین جذاب باشد، در گام نخست گردشگری است. در گام بعدی همکاری‌هایی در زمینه مرغداری و صنعت دام و طیور است و از قبل نیز این همکاری‌های وجود داشت.

سفیر اتریش اضافه کرد: با صحبت‌هایی که درباره گسترش همکاری‌های فرهنگی به دلیل اشتراک بین ایران و اتریش خواهیم داشت انتظار داریم که گسترش این مهم تاثیر بسزایی در توسعه بخش گردشگری داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید